تدریس فصل دوم ریاضی ششم با همیاری دانش آموزان

[ پنج شنبه 9 آبان 1395 ] [ 16:18 ] [ خادم المهدی ]
[ ]

دفترچه سوالات آزمون تیزهوشان ششم به همراه پاسخنامه

دفترچه سوالات آزمون تیزهوشان ششم به همراه پاسخنامه

دفترچه سوالات آزمون تیزهوشان ششم به همراه پاسخنامه

جهت دانلود فایل مربوطه بر روی عکس کلیک نمایید.



موضوعات مرتبط: کلاس ششم

برچسب‌ها: دفترچه سوالات
[ چهار شنبه 30 مرداد 1395 ] [ 15:39 ] [ خادم المهدی ]
[ ]

درسنامه و نکات مهم درس به درس فارسی ششم

 

درسنامه و نکات مهم درس به درس فارسی ششم

جهت دانلود فایل 110 صفحه ای بر روی عکس کلیک فرمایید.



موضوعات مرتبط: کلاس ششم

برچسب‌ها: درسنامه
[ چهار شنبه 30 مرداد 1399 ] [ 15:30 ] [ خادم المهدی ]
[ ]

ترویج کتاب خوانی در کلاس درس

قصه‌ گویی و داستان ‌‌خوانی در كلا‌س:

ترویج کتاب خوانی در کلاس درس

یكی از شیوه‌ های ترویج كتاب ‌خوانی در میان دانش‌ آموزان قصه‌ گویی و داستان‌ خوانی آموزگار در كلا‌س است. آموزگار می ‌تواند با این روش لذت خواندن را در بچه‌ ها برانگیزاند. قصه‌ گویی در كلا‌س و در پی آن گفت‌ و گو درباره آن و پاسخ‌ به پرسش‌های كودكان در این باره، به كودكان می‌ فهماند مطالعه می‌ تواند كاری لذت‌ بخش باشد. برای قصه‌ گویی بهتر است آموزگار با توجه به مخاطبان، داستان مناسبی را برگزیند. نخست آن را بخواند و رویدادهای عمده آن را به خاطر بسپارد، سپس در كلا‌س روبه‌روی دانش ‌‌آموزان بایستد و آن را به شیوه ‌ای پویا بازگو كند. اگر كتابخانه آموزشگاه كتابدار كارآزموده‌ ای دارد، آموزگار می ‌تواند با همفكری او به گزینش كتاب و شیوه بازگویی قصه بپردازد. قصه ‌گویی یادگار ارتباط شفاهی است كه دانش‌ آموزان پیش از ورود به آموزشگاه، كم ‌و بیش با آن آشنا شده‌اند. آموزگار با قصه‌ گویی و داستان‌ خوانی در كلا‌س اشتیاق مطالعه و بهره‌مند شدن از لذت داستان را به كودكان منتقل می‌كند. كمتر كودكی است كه به قصه‌ های خوب، به ویژه قصه‌ های فرهنگ عامه(فولكلور) علا‌قه‌مند نباشد.

ترویج کتاب خوانی در کلاس درس قسمت دوم داستان ‌نویسی در كلا‌س:

روش دیگر برای ترویج كتاب‌خوانی در كلا‌س، تشویق دانش‌ آموزان به نوشتن داستان و خواندن آن در كلا‌س است. دانش‌ آموزان با نوشتن داستان توانایی نوشتن و بازگویی تجربه‌های خود را به كار می‌گیرند. آن‌ ها هنگامی كه داستان خود را برای دوستان‌ شان می‌ خوانند بهتر به قوت و سستی كار خود پی می‌برند. آن ‌ها همچنین درمی‌یابند نویسندگان انسان‌ هایی هستند همچون خودشان كه با بهره‌گیری از توانایی‌های زبانی و بیانی، احساس‌ها و دانستنی‌ هایی را به دیگران انتقال می‌دهند. توجه آموزگار به چنین فعالیت‌هایی، دانش‌آموزان را تشویق می‌كند تا جسارت پیدا كنند و برای نوشتن داستان، خاطره یا هر مطلب دیگر دست به قلم ببرند. این كار می‌تواند بهترین شیوه برای بالا‌ بردن توانایی‌ های كودكان در همه زمینه‌ های آموزشی باشد.

ترویج کتاب خوانی در کلاس درس قسمت سوم بررسی كتاب در كلا‌س:

آموزگاران می‌توانند در كلا‌س نوعی نشست بررسی كتاب راه‌اندازی كنند. در این نشست‌ها می‌توان كتابی را كه بچه‌ها پیش از آن خوانده‌اند، بررسی كرد. برای پربار‌تر شدن فضای این نشست‌ها می‌توان بررسی‌های خوب را به شكل روزنامه دیواری درآورد. با گفت‌وگو درباره كتاب توانایی نقادی بچه‌ها رشد می‌كند. كتاب‌های این نشست‌ها را می‌توان به تناسب از كتاب‌های غیردرسی، داستانی، دانستنی‌های عمومی و حتی كتاب‌های درسی برگزید. توان گفت‌و‌گو و بیان نظر در كلا‌س درس همچنین به كودكان اعتماد به نفسمی‌بخشد و به كودكان كمرو امكان می‌دهد بر ویژگی بازدارنده خود چیره شوند.

ترویج کتاب خوانی در کلاس درس (قسمت سوم) نمایش كتاب در كلا‌س:

یكی از راه‌های دیگر ترویج كتاب‌خوانی از سوی آموزگاران، برپایی نوعی نمایش كتاب (نمایشگاه كتاب) در كلا‌س است. این نمایش كتاب بسته به امكانات آموزشگاه می‌تواند بزرگتر یا كوچكتر باشد، اما حتی نمایشگاه كوچكی از كتاب نیز برای بچه‌ها گیرایی دارد و می‌تواند در یادآوری اهمیت كتاب و كتاب‌خوانی و آشنایی هرچه بیشتر كودكان با كتاب، نقش ارزنده ‌‌ای داشته باشد. باید كوشید نمایشگاه كتاب را با شگردهای گوناگونی گیرا كرد. بهره‌ گیری از تصویرهایی كه خود دانش‌ آموزان تصویرگری كرده‌اند، پوستر، اسلا‌ید و عكس می‌تواند بر گیرایی این نمایشگاه كوچك كتاب بیافزاید. برای شكوفا كردن برنامه نمایش كتاب می‌توان از امكانات گوناگونی همچون كتابخانه آموزشگاه یا كتابخانه‌های دیگری كه در دسترس است، سود جست. نمایشگاه كتاب را در گستره آموزشگاه نیز می ‌توان برگزار كرد.

نمایش كتاب در كلا‌س: ترویج کتاب خوانی در کلاس درس (قسمت چهارم) یكی از راه‌های دیگر ترویج كتاب‌خوانی از سوی آموزگاران، برپایی نوعی نمایش كتاب (نمایشگاه كتاب) در كلا‌س است. این نمایش كتاب بسته به امكانات آموزشگاه می‌تواند بزرگتر یا كوچكتر باشد، اما حتی نمایشگاه كوچكی از كتاب نیز برای بچه‌ها گیرایی دارد و می‌تواند در یادآوری اهمیت كتاب و كتاب‌خوانی و آشنایی هرچه بیشتر كودكان با كتاب، نقش ارزنده ‌‌ای داشته باشد. باید كوشید نمایشگاه كتاب را با شگردهای گوناگونی گیرا كرد. بهره‌ گیری از تصویرهایی كه خود دانش‌ آموزان تصویرگری كرده‌اند، پوستر، اسلا‌ید و عكس می‌تواند بر گیرایی این نمایشگاه كوچك كتاب بیافزاید. برای شكوفا كردن برنامه نمایش كتاب می‌توان از امكانات گوناگونی همچون كتابخانه آموزشگاه یا كتابخانه‌های دیگری كه در دسترس است، سود جست. نمایشگاه كتاب را در گستره آموزشگاه نیز می ‌توان برگزار كرد.



موضوعات مرتبط: کلاس پنجم کلاس ششم پرورشی

برچسب‌ها: ترویج کتاب خوانی در کلاس درس
[ سه شنبه 11 تير 1393 ] [ 16:1 ] [ خادم المهدی ]
[ ]

نکته های آموزشی ریاضی

مقایسه کسرها ازچهارراه انجام می گیرد:

۱_از راه مخرج مشترک گرفتن : ( صورت بزرگ تر ، کسر بزرگ تر است .)

۲_ از راه صورت های مشترک ( صورت ها را یکسان می کنیم و مخرج کوچک تر ، کسر بزرگ تر است

۳_ از راه طرفین وسطین(صورت هر کسردرمخرج کسر دیگر ضرب می شود )

۴_از راه مقایسه با کسر طلایی روش کار مقایسه کسرها ۱_ جدا کردن اعداد صحیح و اعداد کوچکتر از واحد و بزرگتر از واحد از یکدیگر ۲_ تبدیل اعداد بزرگتر از واحد به عدد مخلوط ۳_ هم مخرج کردن اعداد کوچکتر از واحد ۴_ هم مخرج کردن اعداد بزرگتر از واحد که عدد صحیح مساوی دارند

۵_ در پایان مقایسه کسرها‌



موضوعات مرتبط: کلاس پنجم کلاس ششم

برچسب‌ها: نکته های آموزشی ریاضی
[ سه شنبه 11 تير 1393 ] [ 15:52 ] [ خادم المهدی ]
[ ]

‍ تحصیل در نوجوانان

در دوران نوجوانی انجام تکالیف درسی اصل نیست و ایجاد انگیزه و تمایل به تحصیل حرف اول را می زند. در این دوران نوجوان پسر به پدر و نوجوان دختر به مادر نیاز بیشتری دارد تا الگوسازی جنسیتی انجام دهد. گذاشتن وقت برای نوجوان از سوی والدین اهمیت اساسی دارد زیرا در همین اوقات است که نوجوان تلاش می کند با والد هم جنس خود همذات پنداری کند و یا از او الگو بگیرد. آموزش غیرمستقیم هم در همین مرحله آغاز می شود و می توان از تفکرات نوجوان و آینده ای که در ذهن دارد کمک گرفت و به وی یادآور شد که چه گام هایی باید بردارد تا به بهترین شکل به اهدافش برسد. نوجوان باید دریابد یکی از راه های رسیدن به موفقیت ادامه تحصیل است زیرا علاوه بر رشد علمی باید رشد اجتماعی داشته باشد و بتواند طعم استقلال را بچشد و هویت خود را شناسایی کند.

دکتر هاشمیان نژاد



موضوعات مرتبط: مدرسه کلاس ششم پرورشی تفکر و پزوهش

برچسب‌ها: ‍ تحصیل در نوجوانان
[ سه شنبه 11 تير 1393 ] [ 15:48 ] [ خادم المهدی ]
[ ]

تکنیک های رفتار با نوجوانان

همه می گویند با نوجوان صحبت كنید، اما خیلی از والدی

ن نمی دانند در یك نشست باید با دختر یا پسر نوجوانی كه اتفاقا بسیار هم كم حرف شده، از چه دری حرف بزنند. یكی از چیزهایی كه می توانید درباره اش صحبت كنید خاطرات نوجوانی و كودكی، خودتان است. از رفاقت ها و حتی شیطنت های زمان كودكی از تصمیم هایی كه گرفتید، موفق شدید یا سرتان به سنگ خورد و پشیمانی نصیبتان شد، بگویید. فقط مراقب باشید كه خود نوجوانتان را به رخش نكشید. مسئولیت های مهم را به او بسپارید نیاز است كه به نوجوان شخصیت بدهید. او به دنبال استقلال و پیدا كردن هویت خود است و لذت می برد از اینكه در دسته بزرگسالان محسوب شود. شما می توانید مسئولیت های كوچك اما مهم را به او بسپارید. البته سعی كنید مسئولیت های مورد علاقه اش را به او سپرده و با خشونت او را مجبور به انجام كارهایی كه از آنها متنفر است یا حالش

 را ندارد نكنید. توپ و تشر ممنوع دیگر زمان آن گذشته است که با یک تشر و داد و بیداد او را به اطاعت از خود وادار کنید هر چند که چنین رفتارهایی در دوران کودکی نیز نامناسب و مخرب بوده اند اما در نوجوانی آسیب های بیشتری برای فرزندتان در پی خواهد داشت؛ زیرا در این سنین او دارای توانایی لازم برای مقابله و فریاد کشیدن متقابل است که بیشتر باعث می شود تا رابطه شما مخدوش شود. نظارت غیرمستقیم اما همیشگی نظارت دورادور خود بر روابط عاطفی، اجتماعی و مجازی او را تداوم دهید تا چنانچه با مشکلی مواجه شد به موقع او را راهنمایی کنید.  اگر پسر نوجوان دارید بهتر است کمی صبورتر باشید... پسرها وقتی نوجوان می شوند، خیلی زودرنج و تندخو شده و سریع صدایشان را بالا می برند مخصوصا وقتی تحت استرس زیادی باشند. دوست دارند پوسترهایی روی دیوار اتاقشان بزنند که شما دوست ندارید، اما در اکثر این موارد خودشان هم علت احساسشان را نمی دانند. باید بدانيد که هورمون ها ممکن است علت ایجاد برخی از این رفتارها باشند. باید به آنها با همدلی کردن کمک کنید با اینکه سخت است اما می توانند هورمون هایشان را کنترل کنند. س.آریایی: نكته اى در مورد تربيت پسر ها اغلب والدین تمایل دارند محبت‌شان را نسبت به پسرها محدود کنند اما در عوض، دخترشان را با عشق و محبت در آغوش می‌گیرند. این والدین معتقدند ابراز محبت و مهربانی به پسران باعث می‌شود از ویژگی‌های رفتاری مردانه دور شوند. آغوش مادر پناهگاهی امن برای پسران است و اعتماد به نفس یک پسر با گرمای وجودی مادر شکل می‌گیرد. پسران به فضای بیشتر و منبع ثابت محبت در طول سال‌های نوجوانی نیاز دارند؛ در آغوش گرفتن پسر نوجوان به او ثابت می‌کند یک پشتیبان همیشگی وجود دارد که از او سخت مراقبت می‌کند.



موضوعات مرتبط: کلاس پنجم کلاس ششم معلمانه پرورشی

برچسب‌ها: تکنیک های رفتار با نوجوانان
[ سه شنبه 11 تير 1393 ] [ 15:26 ] [ خادم المهدی ]
[ ]

انشاء یک دانش آموز دبستانی با موضوع آیا تلگرام خوب است؟

 انشاء یک دانش آموز دبستانی با موضوع آیا تلگرام خوب است؟

به نظر من تلگرام چیز خوبی است! در تلگرام همه آدم ها خوبند! همه چیزهای خوب و با مزه مینویسند! من فامیل های تلگرام خود را بیشتر از فامیل های واقعی ام دوست دارم. مثلادایی عزت، که به قول بابام، اخلاقش خیلی گند است و زورکی جواب سلام ما را میده، کلی جوک های خنده دار در تلگرام میگذارد و ما را میخنداندعمه اقدس، که چشم دیدن هیچکدام از ما را نداره، یک پا شاعر شده است و مرتب از مهربانی و گذشت حرف میزنه! من نوشته های عمه اقدس را خیلی دوست دارم زن عمو خدیجه، همش از طبیعت و حفظ اون میگه اما مامانم میگه پس چرا پوست پفک رو تو خیابون میندازه! دایی محسن هم حرفای قشنگ واسه حیوونا میزنه و میگه باید به اونها غذا بدیم و نازشون کنیم؛ اما خودم دیدم با لگد یه گربه رو زد !زهرا خانم، همسایه بالاییمون خانم جلسه ای هست و حدیث و دعاهای خوبی توی تلگرام میذاره و همش از خدا تشکر میکنه، اما پیش مامانم که میاد همش شوهرشو نفرین میکنه و غیبتشو میکنه به نظر من بهشت، جایی مثل تلگرام است؛ همه با هم خوبند و حرف های خوب میزنند! وقتی بزرگ شدم میخواهم با یکی در تلگرام عروسی کنم و صبح تا شب با او در تلگرام زندگی کنم! کاش همه بتوانیم با هم در جایی مثل تلگرام زندگی کنیم..



موضوعات مرتبط: مدرسه کلاس ششم معلمانه تفکر و پزوهش

برچسب‌ها: انشاء یک دانش آموز دبستانی با موضوع آیا تلگرام خوب است؟
[ سه شنبه 11 تير 1393 ] [ 15:16 ] [ خادم المهدی ]
[ ]

کسب مقام دانش اموزان کلاس در جشنواره تئاتر دانش آموزی

کسب مقام سوم شهرستان در مسابقات جشنواره تئاتر دانش اموزی را

به شما و خانواده محترمتان تبریک عرض می نمایم.

واقعا بازیگران خوبی بودید.خنده



موضوعات مرتبط: کلاس پنجم کلاس ششم هنر

برچسب‌ها: کسب مقام دانش اموزان کلاس در جشنواره تئاتر دانش آموزی
[ دو شنبه 12 فروردين 1393 ] [ 21:54 ] [ خادم المهدی ]
[ ]

مهم ترین وظایف و شرایط همیار معلم شدن.

[ چهار شنبه 29 اسفند 1399 ] [ 15:13 ] [ خادم المهدی ]
[ ]

نمونه کارت همیار معلم دانش اموزان ششم

[ چهار شنبه 29 اسفند 1393 ] [ 15:4 ] [ خادم المهدی ]
[ ]

نمونه گزارش های پژوهشی دانش اموزان ششم در در س تفکر و پژوهش و ارائه آن

[ جمعه 5 بهمن 1393 ] [ 19:48 ] [ خادم المهدی ]
[ ]

تریبون آزاد و اسیب شناسی فضای مجازی در درس تفکر و پژوهش

 تریبون آزاد و اسیب رشناسی فضای مجازی در درس تفکر و پژوهش

 تریبون آزاد و اسیب رشناسی فضای مجازی در درس تفکر و پژوهش

جاذبه های این فضا منجر شده افراد ساعات زیادی از روز خود را در این فضا گذرانده و تعاملات در این فضا را جایگزین تعاملات با اعضای خانواده و همسالان خود کنند. این موضوع صدمات جبران ناپذیری را به رشد اجتماعی افراد وارد کرده و ساختار زندگی اجتماعی آنان را تغییر داده است. در این مقاله برخی از آسیب هایی که این فضا می تواند به بعد اجتماعی زندگی کاربران وارد کند را مورد بررسی قرار می دهیم. 1-ایجاد نارضایتی های خانوادگی یکی از بزرگترین معضلات اجتماعی که جوامع امروزی به آن مبتلا شده اند، ضعف بنیان خانواده است. بالا رفتن سن ازدواج، افزایش آمار طلاق، سرد شدن ارتباطات عاطفی، نارضایتی از زندگی خانوادگی همگی از مشکلات عمیقی است که دامنگیر خانواده ها شده است. وقتی نگاهی به علل بروز این مشکلات از دیدگاه کارشناسان می پردازیم، می توانیم سهمی را نیز از فضای مجازی مشاهده کنیم. کارشناسان معتقدند استفاده از این فضا نه تنها باعث تغییر شکل روابط میان اعضای خانواده شده؛ بلکه سطح توقع از زندگی مشترک را نیز تغییر داده است. فرزندان به جای برقراری ارتباط با والدین، سرگرم ارتباطات مجازی و سرگرمی های این فضا شده و از ارتباطات واقعی و آموزش های مورد نیازشان دور شده اند. زوجین این فضا را محلی برای اختلافات خانوادگی شان قرار داده اند و به جای استفاده از نظرات کارشناسان، خود را در معرض راهنمایی های غلط مطرح شده در این فضا قرار می دهند. این فضا حتی زمینه را برای روابط نامشروع و خیانت های میان زوجین باز کرده است. این موارد و موارد بسیار دیگر، همگی ناهنجاری هایی هستند که فضای مجازی زمینه ساز آن بوده است. 2-اختلال در شکل گیری هویت نوجوانان هویت یک فرد از سه بعد شخصی، اجتماعی و فرهنگی تشکیل شده است. هویت شخصی، ویژگی های منحصر به فرد یک شخص است. هویت اجتماعی در اثر ارتباط با گروه های مختلف شکل گرفته و متأثر از آن هاست و هویت فرهنگی، باورها و اعتقادات فرد است که از بدو تولد و در اثر تعاملات محیطی در او شکل گرفته است. قرار گرفتن در محیط مناسب خانوادگی، اجتماعی و همسالان منجر به شکل گیری هویتی سالم در یک فرد خواهد شد. سنین نوجوانی، سنینی است که در آن هویت اصلی فرد شکل می گیرد و متأسفانه اکنون اکثر نوجوانان بیشتر وقت خود را در فضای مجازی و در ارتباط با افراد ناشناس در این فضا می گذرانند. این فضا صحنه ای فرهنگی و اجتماعی است که فرد در آن می تواند خود را در نقش های متفاوت قرار دهد و این امر منجر به چند شخصیتی شدن او خواهد گردید. فضای مجازی فضایی است که هویت شخصی و مشخصات فردی قابل پنهان کردن است و قرار گرفتن در نقش های گوناگون به ویژه در سنین نوجوانی منجر به شکل گیری هویت ناسالم و اختلالات شخصیتی آنان می گردد. 3-تعارض ارزش ها از دیگر معضلات فضای مجازی، ورود ارزش ها و فرهنگ غربی به درون خانواده ها و ایجاد تغییر در نظام ارزشی خانواده هاست. نتایج مطالعات صورت گرفته نشان می دهد که حضور بیش از حد در فضای مجازی منجر به کمرنگ شدن فرهنگ ایرانی - اسلامی در درون خانواده ها شده است. این موضوع آسیب های فرهنگی زیادی را به سطح جامعه وارد کرده است. 4-انزوای اجتماعی امروزه در زندگی اجتماعی، فضای مجازی جای دوستان و نزدیکان را گرفته و در حقیقت جایگزین روابط دوستانه و فامیلی شده است. افراد ساعت ها از وقت خود را در فضای مجازی گذرانده و به جای فعالیت های اجتماعی، به فعالیت های فردی روی می آورند. این موضوع افراد را در افسردگی و انزوای اجتماعی فرو خواهد برد، چه بسا خود آن ها از این موضوع آگاهی نداشته و حتی ممکن است آن را تأیید نکنند.



موضوعات مرتبط: کلاس ششم تفکر و پزوهش کارو فناوری هنر

برچسب‌ها: تریبون آزاد و اسیب رشناسی
[ جمعه 5 بهمن 1393 ] [ 19:40 ] [ خادم المهدی ]
[ ]

طراحی و ساخت ساک دستی برای درس کار و فناوری

[ جمعه 5 بهمن 1393 ] [ 19:35 ] [ خادم المهدی ]
[ ]

طراحی و ساخت دانش اموزان ششم

 طراحی و ساخت دانش اموزان ششم

 طراحی و ساخت دانش اموزان ششم



موضوعات مرتبط: کلاس ششم

برچسب‌ها: طراحی و ساخت دانش اموزان ششم
[ جمعه 28 دی 1393 ] [ 13:4 ] [ خادم المهدی ]
[ ]

فعالیت درس ورزش و نیرو علوم ششم

[ جمعه 28 دی 1397 ] [ 13:3 ] [ خادم المهدی ]
[ ]

ساخت مدل لایه های کره زمین توسط دانش آموزان ششم

[ جمعه 28 دی 1393 ] [ 12:59 ] [ خادم المهدی ]
[ ]

فعالیت پلنگ ها و گوزتها درس تفکر و پژوهش

[ جمعه 28 دی 1393 ] [ 12:50 ] [ خادم المهدی ]
[ ]

33آزمایش جذاب با ساده ترین وسایل در منزل

33آزمایش جذاب با ساده ترین وسایل در منزل

برای دانلود فایل 114 صفحه ای بر روی عکس کلیک نمایید.



موضوعات مرتبط: مدرسه کلاس ششم معلمانه کارو فناوری

برچسب‌ها: 33آزمایش جذاب با ساده ترین وسایل در منزل
[ جمعه 2 آذر 1397 ] [ 16:50 ] [ خادم المهدی ]
[ ]

پوستر نتایج طرح امتیازی کلاس شش

[ پنج شنبه 10 آبان 1393 ] [ 16:0 ] [ خادم المهدی ]
[ ]

دانلود تفسیر قران مناسب برای نوجوانان

 تفسیر منالسب نوجوانان

جهت دانلود تفسیر 30 جلدی بر روی عکس کلیک نمایید.(قابل استفاده در سیستم عامل اندروید و ویندوز)

تفسیر نوجوان (برگرفته از تفسیر نمونه) نویسنده: محمد بیستونی

 

نرم افزار Adobe PDF Reader ، نرم افزار اصلی و استاندارد نمایش فایل های PDF است.



موضوعات مرتبط: کلاس ششم مذهبی پرورشی

برچسب‌ها: تفسیر قران مناسب برای نوجوانان
[ پنج شنبه 26 مهر 1397 ] [ 21:27 ] [ خادم المهدی ]
[ ]

پکیج آزمون ریاضی ششم به صورت فصل به فصل برای کل کتاب.

 

برای دانلود فایل مربوطه بر روی عکس کلیک نمایید.

 



موضوعات مرتبط: کلاس ششم

برچسب‌ها: پکیج آزمون ریاضی ششم به صورت" فصل به فصل برای کل کتاب
[ پنج شنبه 26 مهر 1397 ] [ 20:46 ] [ خادم المهدی ]
[ ]

وبسایتی برای علاقه مندان به کارو فناوری

[ پنج شنبه 5 مهر 1393 ] [ 23:52 ] [ خادم المهدی ]
[ ]

نکات مهم درس به درس علوم ششم

برای دانلود فایل مربوطه بر روی عکس کلیک نمایید.



موضوعات مرتبط: کلاس ششم

برچسب‌ها: نکات مهم درس به درس علوم ششم
[ پنج شنبه 5 مهر 1399 ] [ 17:5 ] [ خادم المهدی ]
[ ]

حل تمامی سوالات کتاب ریاضی ششم

برای دانلود فایل مربوطه بر روی عکس کلیک نمایید.



موضوعات مرتبط: کلاس ششم

برچسب‌ها: حل تمامی سوالات
[ پنج شنبه 5 مهر 1399 ] [ 16:56 ] [ خادم المهدی ]
[ ]

سوال و جواب کل کتاب اجتماعی ششم

 

برای دانلود سوال و جواب کل کتاب مطالعات ششم بر روی عکس کلیک نمایید.

 

 

 

 

برای دانلود سری دوم سوالات درس به درس مطالعات ششم بر روی کلیک فشار دهید.



موضوعات مرتبط: کلاس ششم

برچسب‌ها: سوال و جواب کل \\\\
[ پنج شنبه 5 مهر 1399 ] [ 14:49 ] [ خادم المهدی ]
[ ]

سوال و جواب کل کتاب هدیه های آسمان ششم

 

 

برای دانبود سوال و جواب کل کتاب هدیه های اسمان ششم بر روی عکس کلیک نمایید.



موضوعات مرتبط: کلاس ششم

برچسب‌ها: سوال و جواب کل کتاب هدیه های آسمان ششم
[ پنج شنبه 5 مهر 1397 ] [ 14:36 ] [ خادم المهدی ]
[ ]

سوال وجواب کتاب علوم ششم

 

برای دانلود سوال و جواب کتاب علوم ششم بر روی عکس کلیک نمایید.



موضوعات مرتبط: مدرسه کلاس ششم

برچسب‌ها: سوال وجواب کتاب علوم ششم
[ پنج شنبه 5 مهر 1397 ] [ 14:20 ] [ خادم المهدی ]
[ ]

نمونه پرسشنامه برای تعیین میزان رضایتمندی دانش آموزان از مدرسه

[ چهار شنبه 14 شهريور 1393 ] [ 11:20 ] [ خادم المهدی ]
[ ]

ساختار و چهارچوب یک گزارش پزوهش دانش آموزی

[ چهار شنبه 14 شهريور 1393 ] [ 11:15 ] [ خادم المهدی ]
[ ]

طرح سوال پژوهش و راهی آسان برای جمع آوری اطلاعات

[ چهار شنبه 14 شهريور 1393 ] [ 11:9 ] [ خادم المهدی ]
[ ]

چگونه تحقیق بنویسیم؟ (تفکر و پژوهش)

برای مشاهده ی مراحل تحقیق بر روی عکس کلیک نمایید.

مراحل تحقیق



موضوعات مرتبط: کلاس ششم

برچسب‌ها: چگونه تحقیق بنویسیم؟ (تفکر و پژوهش)
[ سه شنبه 13 شهريور 1393 ] [ 23:48 ] [ خادم المهدی ]
[ ]

نمونه هایی از کارت گروه بندی دانش اموزان پایه ششم با نام شهدا

کارت گروه بندی دانش اموزان

کارت گروه بندی دانش اموزان پایه ششم با نام شهدا

کارت گروه بندی دانش اموزان پایه ششم با نام شهدا

کارت گروه بندی دانش اموزان پایه ششم با نام شهدا

کارت گروه بندی دانش اموزان پایه ششم با نام شهدا

کارت گروه بندی دانش اموزان پایه ششم با نام شهدا

کارت گروه بندی دانش اموزان پایه ششم با نام شهدا

طراح کارت:ایمان ناگهی



موضوعات مرتبط: کلاس ششم مذهبی معلمانه پرورشی

برچسب‌ها: کارت گروه بندی دانش اموزان
[ سه شنبه 23 مرداد 1393 ] [ 13:18 ] [ خادم المهدی ]
[ ]

اسامی شهدای شاخص برای نام گذاری گروه ها

 

 گروه بندی با نام شهدا

در دفتر خاطرات ما بنویسید: ما هرچه داریم از شهدا داریم. سخنانی در مقام شهدا - جملات زیبا در باره شهید وشهادت جملاتی در مقام شهدا این وعدة خداست که حق الناس را نمی بخشد! خون شهدا حق الناس است، نمی دانم با این حق الناس بزرگی که به گردن ماست، چه خواهیم کرد؟! کاش گناهان ما هم مثل گناهان شهدا (ترک نماز شب و دیر شدن نماز اول وقت) بود! سلام بر آنهایی که از نفس افتادند تا ما از نفس نیفتیم، قامت راست کردند تا ما قامت خم نکنیم، به خاک افتادند تا ما به خاک نیفتیم سلام بر آنهایی که رفتند تا بمانند و نماندند تا بمیرند. سلام بر شهدا! کسی که مرا طلب کند، مرا خواهد یافت و کسی که مرا یافت مرا خواهد شناخت، و کسی که مرا شناخت مرا دوست خواهد داشت و کسی که دوستم بدارد عاشقم می گردد و چون عاشق شد او را خواهم کشت (شهید خواهم کرد) و بر من است که دیه اش را بدهم و دیه اش خود من هستم. «حدیث قدسی» سه گروه روز قیامت نزد خدا شفاعت می کنند: انبیاء علماء و شهداء. «حضرت محمد(ص)» هر کدام از شهدای آخرالزمان، برابر بیست شهید جنگ بدر هستند. «رسول اکرم (ص)» در دفتر خاطرات ما بنویسید: ما هرچه داریم از شهدا داریم. آیا می دانید حدود پانزده هزار شهید در ماه مبارک رمضان شربت شهادت نوشیده اند؟ میزان آمار شهدای روحانی نسبت به جمعیت شان 12 برابر سایر اقشار جامعه است! «معاونت پژوهشی بنیاد شهید و امور ایثارگران» به روی دفتر دلم نوشته بود یک شهید برای خاطر خدا شما ادامه ام دهید! من دست بوس توام که خاکریز را لمس کرده‌ای، خون را دیدی، مرگ را به سخره گرفتی و هم‌چنان در انتظار شهد شهادت می‌سوزی! «تقدیم به تمامی جانبازان» هر طرف که می‌نگری شهیدی را می‌بینی که با چشمان نافذ و عمیقش نگران توست که تو چه می‌کنی؟ سنگین است و طاقت فرسا زیر بار نگاهشان حس می‌کنی که در وجودت چیزی در هم می‌ریزد! شهدا توانستند، آمده‌ایم تا ما هم بتوانیم! ای که مرا خوانده‌ای راه نشانم بده! راهیان نور فرصتی است که با شهیدان خود را بیابیم و بیابیم در کاروان منتظران قرار گیریم. از هوایی تنفس می کنید که بوی خون شهدا می دهد، در زمینی راه می روید که از خون شهدا گلگون است و این شهیدان بر همة اعمال شما ناظرند. خدایا کمک کن اگر در صف شهدا غایبیم، در صف پیام رسانان راهشان غایب نباشیم. هر انسانی لبخندی از خداوند است سلام بر تو ای شهید که زیباترین لبخند خدایی. شهدا مبدأ و منشاء حیاتند، زمینی بودند، اما زمین گیر نبودند. «من همیشه بیاد خواهم داشت که اگر با آرامش و امنیتی دلنشین در کانون گرم خانواده روزها را سپری می سازم، همه را مدیون خون سرخ شما هستم که بر این خاک مقدس جاری گشت و سرخی اش را لاله ها تا ابدیت با یادگار خواهند داشت.»



موضوعات مرتبط: مدرسه کلاس ششم مذهبی معلمانه پرورشی

برچسب‌ها: اسامی شهدای شاخص
[ سه شنبه 23 مرداد 1393 ] [ 13:2 ] [ خادم المهدی ]
[ ]

مزایای تشکیل گروه وکارتیمی:

کار گروهی چیست؟ همکاری یا کارگروهی ((teamwork به کاری گویند که دو یا چند نفر با هدف مشترک هر کدام قسمتی از آن را انجام دهند. به عبارت دیگر وقتی دو نفر یا بیش از دو نفر در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و خواسته‌ها، ویژگی‌ها، انتظارات یا اهدافشان به هم گره می‌خورد، عملا با گروه مواجه هستیم. حقیقت این است که کار گروهی بارها موثرتر از کار انفرادی است. حتی اگر به موفقیت خود ایمان کامل داشته باشید بازهم شما تمام جواب‌ها را ندارید، از تمام مهارت‌های لازم برخوردار نیستید و حتی اگر تمام پاسخ‌ها و مهارت‌های لازم را داشته باشید، وقت کافی برای انجام تمام کارها نخواهید داشت. کسانی که قابلیت قرارگرفتن در کنار ما و در یک گروه را دارند، با توانایی‌های مختلف خود، هر یک سرمایه بالقوه‌ای هستند که بی‌توجهی به آن‌ها عقلایی نیست.

کلاس ششم

مزایای کار گروهی 1- شما چندین برابر زمان خواهید داشت مهم نیست که توانایی و هوش شما چقدر است، وقتی شما افراد متعددی برای کار بر روی یک پروژه دارید، کار شما نیز سریع‌تر و مؤثرتر به پایان خواهد رسید و خیلی زودتر به نتیجه خواهید رسید. در آغاز کار ممکن است اطمینان یافتن از صحت انجام کار کمی طول بکشد، اما اگر کارتان را با همان گروه ادامه دهید، خواهید دید که کم کم سرعت کار بیشتر و بیشتر شده و زودتر نتیجه می‌گیرید.

و........



موضوعات مرتبط: کلاس ششم معلمانه

برچسب‌ها: مزایای تشکیل گروه وکارتیمی:

ادامه مطلب
[ دو شنبه 22 مرداد 1399 ] [ 15:43 ] [ خادم المهدی ]
[ ]
صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد